Sådan deltager du i et virtuelt møde i Teams trin for trin

At deltage i et virtuelt møde kan være nemt og effektivt, hvis man forstår de basale funktioner i Microsoft Teams.

I denne guide tager vi dig trin for trin igennem alt, du skal vide for at deltage i et Teams-møde på en professionel måde.

Fra at sætte dit udstyr op til at interagere med deltagerne—vi har dig dækket.

Kom godt i gang: Forbered dig til dit Teams-møde

Ligesom med fysiske møder er det vigtigt at være klar lidt før tid, når du skal deltage i et virtuelt møde.

På samme måde som du ville tage plads i et mødelokale nogle minutter før, bør du også logge ind på dit virtuelle møde i god tid.

Trin 1: Åbn mødet fra din Teams-kalender

Microsoft Teams har en indbygget kalender, som gør det let at finde og deltage i planlagte møder.

Sådan gør du:

  1. Gå til din Teams-kalender ved at klikke på fanen Kalender i venstre side af Teams-vinduet.
  2. Find det møde, du ønsker at deltage i.
  3. Klik på knappen Deltag, som vises ud for mødetiden.

På samme måde vil de kolleger, du har inviteret, også se den samme knap og kunne deltage i mødet.

Trin 2: Indstil kamera, mikrofon og baggrund

Inden du går ind i mødet, får du adgang til nogle indstillinger, der sikrer, at alt er sat op, som det skal være.

  1. Tænd eller sluk dit kamera ved at bruge kameraikonet.
  2. Tilpas baggrunden (hvis nødvendigt). Der er mulighed for at vælge en virtuel baggrund eller sløre baggrunden, så den ser professionel ud.
  3. Slå mikrofonen til eller fra, hvis du ønsker at starte mødet lydløst.
  4. Vælg den mikrofon, du vil bruge, ved at klikke på menuen Enheder. Har du flere enheder tilsluttet, kan du let skifte mellem dem her.

Når du har tjekket dine indstillinger, skal du blot klikke på Deltag nu for at komme ind i mødet.

Mødeoplevelsen i Teams

Når du træder ind i mødelokalet, vil du først og fremmest kunne se dig selv.

Hvis du er den første, der ankommer, kan du bruge ventetiden til at tjekke mødets værktøjer.

Navigér rundt i mødevinduet

Her er de vigtigste funktioner, du kan bruge under mødet:

  • Kamera- og mikrofonknapper: Tænd/sluk dit kamera og din mikrofon midt i mødet.
  • Skærmdeling: Klik på delingsikonet (en pil i en rektangel), hvis du vil præsentere din skærm for de andre deltagere.
  • Vis samtale og deltagere: Brug funktionerne til at åbne chatten eller se, hvem der deltager i mødet.
  • Ræk hånden op: Hvis du vil signalere, at du har noget at sige, kan du bruge “Hånd op”-funktionen.

Du kan også se en timer, der holder styr på, hvor længe mødet har varet.

Giv adgang til deltagere

Hvis mødet kræver, at du giver adgang til andre deltagere, vil en notifikation dukke op på skærmen.

Klik blot på Giv adgang, og personen vil blive føjet til mødet.

Afslutning af mødet

Når mødet er ovre, har både du og de andre deltagere mulighed for at afslutte ved at klikke på knappen Læg på.

Denne funktion afslutter dit møde og sikrer, at alt bliver lukket korrekt.

For de bedste resultater kan du bruge tid efter mødet på at evaluere, om du fik behandlet alle punkter på dagsordenen, og eventuelt notere næste trin.

Opsummering

At deltage i et Teams-møde er nemt, når du først ved, hvordan du navigerer i platformens funktioner.

Fra at oprette forbindelse via din kalender til at bruge de grundlæggende værktøjer under mødet—alt er designet til at gøre din oplevelse så problemfri som muligt.

Hvis du vil lære endnu mere om Teams og dets mange funktioner, kan du tilmelde dig vores kursus via Proximo.dk.

Bliv en mester i Teams i dag!