Outlook autosvar skabelon: Kopier vores autosvar her (2024)

Har du brug for et autosvar, du hurtigt kan kopiere ind i din Outlook, inden du smutter af sted på ferie?

Frygt ej – vi har lavet to skabeloner til autosvar, som du nemt kan kopiere ind i din Outlook, så du undgår forvirrede eller sure klienter eller kollegaer ✨

Vælg Outlook skabelon, som passer til dit behov, og sæt den op på blot to minutter 👇

Autosvar ved fravær

Du kender sikkert selv det med at have sendt en e-mail, som du aldrig får svar på 😤

Det er ikke bare vildt irriterende, men kan i værste fald have konsekvenser for dit arbejde også.

Derfor er det vigtigt at kunne sende autosvar, så folk ved, at du er væk fra kontoret. Det kan f.eks. være pga. ferie, barsel eller orlov.

Uanset årsagen har vi gjort det nemt for dig at sende autosvar ved at lave en skabelon til dig.

Det eneste, du skal gøre, er at kopiere teksten fra en bestemt skabelon og indsætte den i dit eget autosvar, og alle mails, du modtager i perioden, vil automatisk blive besvaret 👇

Skabelonen

Mange tak for din henvendelse.

På grund af ferie træffes jeg ikke i perioden xx.xx.xxxx til xx.xx.xxxx. Jeg vil først have mulighed for at besvare din mail den xx.xx.xxxx.

Hvis din henvendelse haster, kan du tage fat i min kollega [NAVN] på [E-MAIL/TELEFON] eller rette henvendelse til vores reception på [E-MAIL].

Med venlig hilsen

[SIGNATUR]

Pssst… hvis du vil have en skabelon til en lækker signatur i Outlook, kan du downloade vores signatur skabelon til dine e-mails i Outlook her.

Kasper Langmann, Partner i Proximo

Autosvar ved ophør af ansættelse

Hvis du er fratrådt din stilling, vil der som regel være noget tid, hvor din mail stadig vil være aktiv.

I disse tilfælde er det en god idé at tilføje et autosvar, der gør opmærksom på, at du er fratrådt din stilling, og hvem vedkommende ellers kan kontakte. Så risikerer du ikke, at folk rækker ud efter dig blot for at vente forgæves i ugevis.

Du kan eksempelvis dirigere folk videre til en kollega, du har arbejdet sammen med, eller det kan være en mere generisk info-mail, som kan guide vedkommende videre til det rigtige sted.

Skabelonen

Tak for din henvendelse.

Jeg er fratrådt min stilling pr. xx.xx.xxxx, og denne mail vil derfor ikke blive besvaret.

Du kan i stedet rette henvendelse til min kollega [NAVN] på [E-MAIL] eller [EVT. INFO-MAIL].

Vælg Outlook skabelon og opsæt autosvar

Okay, du har nu valgt den autosvar skabelon, der passer til dit behov, og det er blevet tid til at slå dit autosvar til i Outlook.

Det gøres meget simpelt ved at åbne Outlook, klikke på fanen “Filer” og “Automatiske svar”:

I nederste felt vælg skabelonen og indsæt den her

I det nederste felt, indsæt dit autosvar, fx en bestemt skabelon, klik på “OK”, og dine modtagne e-mails vil nu automatisk blive besvaret med en bestemt meddelelse, du har indtastet.

Her kan du også indstille et tidsinterval, som dit automatiske svar skal sendes i, eller administrere regler for autosvaret. Du kan oprette en ny regel eller en tom regel ved at klikke på “Regler” nederst til venstre:

Administrer regler, gem/opret regel eller lav en ny regel i Outlook

Klik “OK”, når du er færdig med at oprette betingelse, og Outlook sender autosvaret, når du er ude af kontoret, eller i det tidsinterval, du har valgt.

Hvis du stadig er i tvivl eller har brug for uddybning af ovenstående, kan du læse min guide til, hvordan du opsætter et autosvar i Outlook.

Sådan! Hvad så nu?

Super! Du har nu opsat et autosvar på din e-mail og undgår sure miner fra kollegaer eller samarbejdspartnere, når du ikke svarer på deres mail, fordi du ligger på stranden i Spanien 🍹

Autosvar kan virke omstændige, men med vores to enkle skabeloner kan du lynhurtigt få opsat ét, og jeg kan forsikre dig om, at alle modtagere vil takke dig for din indsats.

Hvis du vil lære endnu mere om Outlooks funktioner, kan du tilmelde dig mit gratis online Outlook kursus lige her.

Andre ressourcer

Har du brug for tips og tricks til Outlook eller måske andre dele af Office-pakken?

min blog finder du masser af nyttige guides til Excel, PowerPoint, Outlook m.fl.

Du kan f.eks. lære at sætte stavekontrol på alle mails her eller oprette en Outlook regel, der automatisk sletter e-mails. Hvis du vil tilbagekalde beskeder, klik her.