Sådan indsætter du sideskift i Excel (3 nemme trin)

Skal du printe, men bryder Excel siderne op på en uhensigtsmæssig måde?

Fortvivl ej, for du kan manuelt indsætte et sideskift i Excel, så siderne brydes op præcist som du vil have det.

Lad os dykke ned i hvordan du gør det 👌

Hvordan indsætter du et sideskift i Excel?

At indsætte et sideskift i Excel er en relativt enkel proces.

Sådan her kan de fx se ud hvis du ikke selv indsætter et sideskift:

Så lad os få opdelt dataen bedre på siderne.

Trin 1: Vælg hvor dit sideskift skal være, og marker cellen som skal adskille de to sider.

OBS: Sideskiftet indsættes lige over den celle du markerer.

Kasper Langmann, Partner i Proximo

Trin 2: Gå til “Sidelayout” fanen.

Trin 3: Klik på “Skift” knappen, og derefter “Indsæt sideskift”.

Og nu er udskriften opdelt og er mere overskuelig🙂

Sådan fjerner du sideskift i Excel

Hvis du har indsat et sideskift, men senere beslutter, at du ikke længere har brug for det, kan du nemt fjerne det.

For at gøre dette skal du først vælge cellen lige efter det sideskift, du vil fjerne.

Derefter skal du gå til fanen “Sidelayout”, klikke på “Skift” og så “Fjern sideskift”.

Konklusion

Sideskift er prikken over i’et i dine udskrifter, især hvis du har meget data i dine ark.

Prøv det af næste gang du skal udskrive noget vigtigt 🙌

Kasper Langmann, Partner i Proximo

Proximo anbefaler