Del nemt din Outlook kalender med dine kolleger – på under 1 minut

Skrevet af Kasper Langmann, Microsoft Office Specialist.

Del kalender outlookNår du skal booke en aftale med en af dine kolleger, så åbner du hans eller hendes kalender og ser hvilket tidspunkt der passer vedkommende.

Det er ret smart, ikke?

Men hvad når dine kolleger skal booke en aftale med dig? Kan de så kigge i din kalender?

Som udgangspunkt kan dine kolleger se i din kalender, men du kan selv bestemme hvor meget de skal se.

I denne guide lærer jeg dig hvordan du deler din Outlook kalender med dine kolleger – på under 1 minut.

Når du arbejder i en organisation, kan du med fordel dele din kalender med dine kolleger. Så kan de se hvad du laver, så de kan vurdere hvornår de kan booke dig.

Sæt stopuret i gang før det er for sent – for om 1 minut har du allerede delt din Outlook kalender ⏱️

Trin 1

Gå til kalender-delen af Outlook.

I ‘Hjem’ fanen, klik på ‘Del kalender’ og vælg herefter din kalender (hos mig hedder den “Calendar”, men den hedder nok noget andet hos dig).

Outlook del kalender hjem fane vælg kalender

Trin 2

I det vindue der kommer frem, kan du både tilføje nye personer der skal have adgang til din kalender, og ændre eksisterende personers tilladelser til at se i din kalender.

Som udgangspunkt er “My organization” eller “Min virksomhed” allerede vist. Venstreklik på den og vælg det niveau af detaljer du vil have dine kolleger skal se.

Outlook del kalender ændre tilladelser

Kan se, når jeg er optaget: Her kan dine kolleger se hvornår du har aftaler i din kalender, men de hedder allesammen bare “Optaget”.

Kan se titler og placeringer: Her kan dine kolleger se hvornår du har aftaler, hvad de hedder og hvor de foregår.

Kan se alle detaljer: Her kan dine kolleger se alle detaljer omkring dine aftaler.

Kan redigere: Her kan dine kolleger se og redigere alle dine aftaler.

Jeg anbefaler at du bruger ‘Kan se titler og placeringer’ eller ‘Kan se alle detaljer’.

Kasper Langmann, Partner i Proximo

Trin 3

Vil du give forskellige tilladelser til forskellige kolleger?

Du har måske en chef der skal kunne se alle detaljer i din kalender, mens resten af organisationen ikke skal?

Eller en sekretær der skal kunne ændre dine aftaler for dig?

Så tilføjer du blot et nyt ‘Navn’ ved at klikke på ‘Tilføj’.

Outlook tilføj kontakt til kalender

Søg efter den du vil tilføje, marker dem, og tryk på ‘Tilføj’.

Klik derefter på ‘OK’.

Herefter kan du ændre tilladelserne til denne kontakt som du vil 🙂

Konklusion

Det var rimelig nemt, ikke?Excel guide konklusion

Og hvor lang tid tog det dig? ⏳

Nu har du lært at ændre hvad dine kolleger kan se i din kalender – helt ned i detaljen.

Du kan også opdele tilladelserne til din kalender i forskellige roller.

Fx sådan at alle dine kolleger kan se titler og placeringer på dine aftaler, men at kun enkelte kolleger kan se alle detaljer og redigere i din kalender.

Du finder endnu flere tips til Outlooks kalender her!