Sådan opretter og ændrer du opgaver i Outlook – på under 2 minutter
Mangler du et overblik over dine arbejdsopgaver?
Ryger der tit nogle detaljer i svinget, fordi tingene ikke bliver skrevet ned og fulgt op på?
Det findes der heldigvis råd for! Og det råd er Outlooks ‘Opgave’-funktionalitet.
I denne guide lærer jeg dig alt du skal vide om opgaver i Outlook – på under 2 minutter.
Det lærer du!
Opret en opgave i Outlook
Opgave-delen af Outlook er lidt som en avanceret to-do liste, men med mange flere funktioner som gør dit arbejdsliv nemt.
Trin 1
Klik på opgave-symbolet i navigationslinjen nederst til venstre på skærmen.
Nu kan du se alle dine eksisterende (hvis du har nogen) opgaver 🙂
Trin 2
Tryk nu på ‘Ny opgave’ i menuen, under ‘Hjem’ fanen.
Trin 3
Indtast informationer om opgaven. For eksempel:
- Opgavens navn
- Hvornår du skal udføre opgaven
- Yderligere detaljer, som hjælper dig når du skal i gang med opgaven
Når du er færdig med at indtaste informationer til opgaven, så tryk ‘Gem og luk’.
Og se at opgaven ligger klar til dig på listen 🙂
Sådan ændrer du en opgave
Husk at ændre i dine Outlook opgaver hvis forholdende omkring dem ændrer sig.
Det går lynhurtigt, bare følg de to trin her ⚡
Trin 1
Sørg for at du er i ‘Opgave’ sektionen af Outlook.
Du tilgår sektionen fra navigationslinjen nederst til venstre på skærmen.
Trin 2
Dobbelt venstreklik på en opgave for at åbne den.
Trin 3
Indtast dine ændringer, og tryk ‘Gem og luk’.
Uddeleger opgaver til kolleger
Arbejder du med et team?
Så kan du uddelegere opgaver via Outlook, så I alle har adgang til jeres opgaver ét sted fra.
Trin 1
Når du er ved at oprette eller tilpasse en opgave, så klik på knappen ‘Tildel opgave’.
Trin 2
Indtast derefter hvem du vil tildele opgaven og klik på ‘Send’.
Nu er opgaven sendt til modtageren og vil fremgå af hans eller hendes opgaveliste 🙂
Sådan lærer du mere
Du har nu lært at oprette opgaver, ændre opgaver og tildele opgaver.
Alt i alt giver det dig en stor fordel at bruge Outlooks opgavefunktion.
Det gør dig i stand til at huske alle detaljer til alle dine arbejdsopgaver – uden at få rynker i panden.
Udover det kan du bruge det til at uddelegere opgaver, med så lav risiko for fejl som overhovedet muligt.
Opret opgave fra email
Hvis din chef fx har skrevet en email til dig, med noget du skal gøre, kan du oprette en opgave i opgavepanelet direkte fra emailen.
Læs her hvordan du opretter en opgave fra en email.