Sådan får du Gmail ind i Outlook
(3 nemme trin)

De fleste slipper ikke udenom en Gmail, som også bruges som Google-konto.

Bruger du aktivt din Gmail men vil gerne have det ind i dit i Outlook – intet problem!

Jeg vil nu vise dig hvordan du tilføjer din Gmail til Outlook i 3 enkle trin – på under 5 minutter!

Trin 1: ‘Tilføj konto’ i Outlook

Vælg ‘Tilføj konto‘ under ‘Filer’ i Outlook.

Tilføj konto i Outlook

Angiv din mailadresse i dialogboksen som åbner, og klik på ‘Opret forbindelse’.

Tilføj konto i Outlook

Trin 2: Forbind til Google-konto / Gmail

Når du har trykket på ‘Opret forbindelse’, åbner Outlook et Gmail-vindue, hvor du tjekker den indtastede email og trykker ‘Næste’.

Tilføj Google konto i Outlook

Herefter bliver du bedt om din adgangskode. Indtast adgangskoden, og vælg ‘Log ind’.

Tilføj Google konto i Outlook

Du kan nu blive bedt om angive en kode, som sendes til din mobilenhed – hvis du har aktiveret 2-faktor godkendelse i Google. Den indtaster du og trykker ‘Udført’ – du kan nu gå videre!

Kasper Langmann, Partner i Proximo

Du kommer nu til et vindue med Google-kontorettigheder. Når du har kigget på det, så klik ‘Tillad’.

Trin 3: ‘Udfør’ eller tilføj endnu en konto

Nu er Outlook færdig med at tilføje din Gmail til Outlook. Det eneste du skal gøre nu, er at trykke ‘Udført’!

Vil du gerne tilføje endnu en e-mail med det samme, så indtaster du blot næste mail og trykker ‘Næste’ – så er du i gang igen!

Tilføj Google konto i Outlook

Du kan nu finde den tilføjede Gmail konto ude i venstre side i Outlook!

Du får nu en test-meddelelse fra Outlook, så du kan se om der er forbindelse til den tilføjede konto.

Og nu er du færdig og køreklar til at administrere din Gmail fra Outlook.

Sådan!

Du har nu tilføjet en Gmail konto til din Outlook – på under 5 minutter!

Stærkt

Lær mere om Outlook

Har du en anden mailkonto som du ønsker at forbinde til Outlook?

I denne artikel kan du eksempelvis lære hvordan du opretter en Outlook mail og tilføjer den til Microsoft 365.