Lær at sæt dit spam filter ordentligt op i Outlook – i 3 nemme trin
Outlook kan beskytte dig automatisk mod uønsket mail, også kaldet spam og junk mail.
Men beskyttelsen er generel, og passer ikke til alle.
Du kan altså modtage emails du ikke ønsker, fordi spam filtret ikke er strengt nok.
Eller også er der emails du gerne vil have men du ikke modtager, fordi filtret er for strengt.
I denne guide viser jeg dig hvordan du tilpasser spam filtret til dit behov, i 3 nemme trin.
Sådan ændrer du dit spam filter
Spam filtret meget nemt at ændre på 🙂
Trin 1
I ‘Hjem’ fanen, klik på knappen ‘Uønsket’ og vælg ‘Indstillinger for uønsket mail’.
Trin 2
I den boks der kommer frem, vælger du hvor “strengt” dit spam filter skal være.
Ingen automatisk filtrering: Vælg denne hvis du vil modtage alle mails.
Lav: Vælg denne hvis du kun er en smule generet af spam.
Høj: Vælg denne hvis du er meget generet af spam.
Kun lister, der er tillid til: Vælg denne løsning hvis du udelukkende vil modtage emails fra afsendere du på forhånd har godkendt. Du godkender disse afsendere i fanen i ‘Afsendere, der er tillid tid’.
Trin 3
Sæt et flueben i checkboksen hvis du vil slette alle spam mails i stedet for at placere dem til mappen ‘Uønsket mail’.
Sådan!
Nu har du tilpasset dit spam filter så det passer til dig 🙂
Hvis du ikke har valgt at slette alle spam mails, så kan du se uønskede mails i email mappen ‘Uønsket mail’ i ca. 10 dage indtil de automatisk slettes.
Bloker en email afsender
Spam er mail du ikke ønsker, men du kan også modtage emails fra kilder som Outlook ikke kan opsnappe er spam. Fx fra en kollega, kunde, samarbejdspartner eller lignende.
Læs i denne guide hvordan du blokerer en afsender.