Sådan indsætter du en kommentar i Excel

Indsæt kommentar i ExcelI denne guide til kommentarer i Excel, ser vi nærmere på hvordan du indsætter, redigerer og sletter en kommentar.

Kommentarer er super nyttige hvis du vil give feedback på indholdet af en celle.

Det er specielt anvendeligt hvis du deler regneark med kolleger og har en kommentar. For det bliver hurtigt rodet, at skrive din kommentar i cellen.

Så lad os straks komme i gang!

Bonusvideo: Se her hvordan du arbejder med kommentarer i Excel

Indsæt en kommentar i 7 (meget nemme) trin

Udfør de følgende trin for at indsætte en kommentar.

1: Vælg en celle.

2: Højreklik og klik så på ”Indsæt kommentar”.

Indsæt kommentar i regnearket

3: Skriv din kommentar.

Excel viser en rød trekant oppe i højre hjørne af cellen.

4: Klik uden for kommentarboksen.

5: Hold musen over cellen for at se kommentaren.

Excel tilføjer automatisk dit brugernavn. Udfør de følgende trin for at ændre navnet.

6: Klik på ”Indstillinger” under fanen ”Filer” og vælg kategorien ”Generelt”.

7: Ændr brugernavnet.

Rediger en kommentar

Udfør de følgende trin for at redigere en kommentar.

1: Vælg cellen med kommentaren, du vil redigere.

2: Højreklik og klik så ”Rediger kommentar”.

3: Redigér kommentaren.

Bemærk: For at fjerne en kommentar skal du klikke ”Slet kommentar”.

Vis/Skul kommentar

Som standardindstilling er en kommentar kun synlig, når du holder musen over cellen, som indeholder kommentaren. Udfør de følgende trin for at få kommentaren til at forblive synlig hele tiden.

1: Vælg for eksempel celle B4.

2: Klik på ”Vis/skjul kommentar” i sektionen ”Kommentarer” under fanen ”Gennemse”.

3: Vælg en anden celle.

Bemærk: For at skjule kommentaren skal du vælge celle B4 og klikke på ”Vis/Skjul kommentar” igen.

Klik ”Vis alle kommentarer” for at få alle kommentarerne til at forblive synlige.

Det er altså hvordan du indsætter, redigerer og viser/skjuler kommentarer i Excel.

Lær også hvordan du indsætter kommentarer i PowerPoint og Word!